Számlaírással kapcsolatos tévhitek és tudnivalók

Számlaírással kapcsolatos tévhitek és tudnivalók

Alapvetően a számlázással kapcsolatos szabályokról két jogszabály rendelkezik.

A számlát NEM KELL sem aláírni, sem lebélyegezni és ezzel együtt NEM KELL a "A számla aláírás és bélyegző nélkül hiteles" felirattal ellátni.

A számlán NEM KELL megkülönböztetni, hogy az eredeti vagy másolati példány és NEM KELL sorszámmal ellátni a nyomtatott számla példányokat. Ez azt is jelenti, hogy az eredeti számla pótlásakor nyomtatott példányon NEM KELL a "Eredetivel mindenben megegyező másolat" megjelölésnek szerepelnie.

A számla és a nyugta adóigazgatási azonosításáról, valamint az elektronikus formában megőrzött számlák adóhatósági ellenőrzéséről szóló 23/2014. (VI. 30.) NGM rendelet hatályba lépésével egyidejűleg hatályát vesztette a 24/1995. (XI.22) PM rendelet, amely előírta a számlázó rendszert fejlesztő cégek részére a jogszabályi megfelelőségi nyilatkozat kiállítását.

A 2014. október 1-je után vásárolt számlázó programot a beszerzését követő 30 napon belül kell az adóhatósághoz bejelenteni.

A bejelentéshez szükséges SZAMLAZO nyomtatvány elkészítéséhez a kitöltési segítséget emailben küldjük.