Ügyfélkapcsolat-kezelés (CRM)

Ügyfélkapcsolat-kezelés - Customer Relationship Management

Mi az a CRM és miben segít?

2020-as fejlesztésünk a CRM modul, amely kifejezetten a könyvelőirodák munkáját hivatott segíteni azzal, hogy követi a különböző ügyfelekhez kötődő különböző feladatokat, és azok készültségi fokát. 08-as határidőnél, vagy áfa környékén pillanat alatt listázható, hogy melyik cég „hol tart” és egyszerűen állítható a különböző feladatok készültsége. Megspórolhatók így a mindenféle papírfecnik és excel nyilvántartások. A programból lehet közvetlenül beírni a CRM-be általában F12-vel, hogyha készen vagyunk egy áfával, vagy egy cég egy naplójával, így egy kézmozdulattal rögzíthetjük a készültségi fokunkat. A CRM listáti segítségével pedig cégenként és összesítve is láthatjuk, mivel, kivel hol tart az iroda. 

A CRM jelentése Customer Relationship Management, azaz ügyfélkapcsolat-kezelés a modul célja alapvetően az, hogy az ügyfelekkel kapcsolatos információkat rendszerezetten tárolja és kezelje.

A rendszer két fő eleme a cégadatok kezelése és a könyvelési feladatok regisztrálása.

Törzsadat jelleggel, de a változások nyilvántartásával tároljuk a cég alapadatai,  amelyek nem csak a program működéséhez szükséges információkat jelentik, hanem minden olyan jellemzőt, amely a könyvelőt segíti a számviteli döntésekben, illetve a bevallások és beszámolok és jelentések elkészítésében. 

A nyilvántartásban szereplő adatatok köre rugalamsan bővíhető.

A könyvelési feladatok elvégzésének naplózása támogatja az ellenőrzési feladatokat, segíti a határidők betartását olyan könyvelési irodákban is, ahol a részfeladatok személyek szerint megosztott.

Hogyan épül fel egy CRM rendszer?

A rendszer szabadon kialakítható Tulajdonságokkal és Eseményekkel, illetve ezek összerendelésével vezérelhető.

Cégadatok

cegadatok.PNGA cégadatok felvitelekor megadható jellemzőknél már felvihető a vállakozási típusa, a bevallás típusa, az áfa gyakorisága, a jegyzett tőke értéke, a cég főtevékenységi köre és a képviselere jogosult neve, címe.

Ezek módosítása új változatot hoz létre, így később visszakereshetőek a változások.

Tulajdonságok

md_crm_tulajdonsag_t.PNGA tulajdonságok egyrésze alkalmas minden olyan információ tárolására, amely az alapadatokban nincs benne. Ehhez válassza a tulajdonság felvitelekor a "Törzs adat" fajtát.

Megadható, hogy milyen bevallásokat kell készteni, pl: ÉBIH, Környezetvédelmi termékdíj, stb... vagy, hogy az  iroda melyik dolgozója könyveli a céget

md_crm_tulajdonsag_f.PNGA tulajdonságok másik fajtája a könyvelés előre haladásának regisztrálását támogatja. Ehhez válassza a tulajdonság felvitelekor a "Forgalmi adat" fajtát.

Ilyen tulajdonság lehet pl.: 08-as bevallás. A bevallással kapcsolatos eseményeket, könyvelve, bevallás elkészítve, stb... a könyvelés során tudjuk majd rögzíteni.

Események

md_crm_esemenyek.PNGA tulajdonságokra jellemző események teljes listája, ilyen lehet például, "havi", "negyedéves", "éves" megjelölés vagy az, hogy "könyvelve", "elkészítve", "ellenőrizve", "beküldve" vagy egy egyszerű "igen", "nem" is.

Egy alapértelmezett esemény törzssel indul a program, de szabadon bővíthető.

Jellemzők rögzítése

Az általános jellemzők a CRM modul Naplózott események menüpontjában rögzíthetők. Ehhez meg kell adnia a céget, aminek a jellemzőt szereté felvinni, a tulajdonságot és az eseményt.

Például azt, hogy a céget 2019, január 1-jétől Marika könyveli úgy visszük fel, hogy:

md_crm_naplozott_esemeny_rogzitese.png

Ilyen tulajdonság- esemény párok megadásával lehet rögzíteni a cég jellemzőit. Az esemény rögzítéskor meg kell adnunk annak dátumát is, az alapértelmezett dátum a mai nap.

 

 

A forgalmi adat típusú tulajdonságokhoz tartozó események a könyvelés vagy bérszámfejtés közben is rögzíthetők, az F12-es gomb megnyomásával vagy a képernyő alján látható gombra történő kattintással. 

md_ceg_naplozott_esemeny_rogzitese.png

A lehetőségeknek csak a fantázia szabhat határt.

md_crm_naplozott_esemeny_lista_bekero.pngNaplózott események listája

Ezzel a listával a cégek státuszát, könyvelés állapotát, a hiányzó könyvelési feladatokat tudjuk lekérdezni.

Például a tevékénységét szüneteltető vállakozók listája:

md_crm_esemenyek_lista.png

vagy az Általános Kft. áfa bevallásának állapota:

md_crm_esemenyek_lista_2.PNG

Cégadatok listája

Az ügyfelekkel kapcsolatos adatok egyhelyen történő összesítéssel lehet megtudni. Itt a cégadatok módosítása képernyőn lekérdezhető listát egészítjük ki a törzsadatként rögzített tulajdnoságokkal.

crm_torzsadatok_lista.PNG

CRM karton

Cégenként lekérdezhető az összes forgalmi esemény.

md_crm_karton.PNG